2012. március 20.

ORJALEVES

Elfeledett Orjaleves

Régi időkre emlékeztető leves.Ma már szinte sehol nem látni étlapon, pedig finom. Megéri néha megfőzni. A múltkori rántott hús maradványaként a mélyhűtőben lapult a karajcsont, és akkor jutott eszembe, hogy ezer éve nem ettem.Gyorsan meg is főztem.

Hozzávalók

1 kg karajcsont
3 db sárgarépa
2 db fehérrépa
1 zeller
1 fej v.hagyma
20 dkg zöldborsó
1cs.petrezselyem
10 szem f.bors
1 db. hegyes -erős paprika
só, pirospaprika esetleg kevés gyömbér
1 cs. levestészta

Elkészítés

A csontot 1 fazék vízben feltesszük főzni. Én mindig nagyon sokáig főzöm 4-5 órát, lassú tűzön.Az a fejlövésem, hogy ekkor lesz igazán ízletes.Mikor felforrt habozzuk le, vegyük kicsire a lángot, fedjük le és csináljuk a dolgunkat. 3 óra elteltével tegyük bele a megtisztított zöldségeket egészben és a fűszereket, ha szükséges pótoljuk a levet, bőséggel lepjen el mindent.Megint tehetjük a dolgunkat.A 4. óra elteltével adjuk hozzá a zöldborsót és a petrezselymet és k.b.10 perc után már kanalazhatjuk is.Főzzünk ki kedvünkre való tésztát, én a cérnametéltet választottam, nekem azzal az igazi.
Sajnos nem a megfelelő színű tányért választottam, ezért borzasztó a színe.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...