2012. március 31.

NAGYON FINOM ÍNYENC PADLIZSÁNKRÉM GYORSAN ÉS EGYSZERŰEN

Tökéletes padlizsánkrém

Ez, a TÖKÉLETES padlizsánkrém. Ezer év készítem, kedves ismerőseim nem kis örömére. Nálunk a leggyakrabban ez az étel található a hűtőben. Olyan emberrel még nem találkoztam, aki ne fogyasztotta volna jó ízűen.
Rövid története annyi, hogy Izraelben kiló számra ettük. Nem tudtam a receptet, de az ízére jól emlékeztem, az agyamban raktározódott. Szerettem volna itthon elkészíteni, és addig próbálkoztam, míg valami hasonló nem született.
Ez darabos állagú, nem a megszokott pürésített változat és a héja sincs leszedve. A lila héjakban rengeteg antioxidáns található, ezért sosem hámozom meg.

legfinomabb padlizsánkrém


Hozzávalók

2 db közepes padlizsán
2 db közepes v.hagyma
2 db paradicsom
4 gerezd fokhagyma
1 e.k. dijoni mustár
3 dl majonéz
1,5 e.k. worcestershire szósz
2 k.k. bazsalikom
2 t.k. szárított oregáno
1 k.k chili pehely v. friss chili
só, bors
1 t.k. cukor vagy méz

Elkészítés

A padlizsánokat alaposan megmossuk, megszárítjuk és apró kockákra vágjuk. A hagymát szintén nagyon apróra. Olíván a hagymát megdinszteljük, hozzáadunk szárított bazsalikomot, oregánót is, hogy engedje ki az aromáját, a cukor is mehet bele. Ekkor már csodálatos illatok fognak terjengeni a konyhában. Pár perc elteltével adjuk hozzá a padlizsánokat és a meghámozott, szintén nagyon apróra kockázott paradicsomot. Megsózzuk, a tüzet kisebbre vesszük és 10 perc alatt puhára pároljuk. (vizet ne adjunk hozzá) Mikor puha, a lángot felcsavarjuk, beletesszük a mustárt, worcestershire szószt, a maradék bazsalikomot, oregánót, borsot, chillit, 4 gerezd fokhagymát és összepirítjuk az egészet. Mikor már kezd odakapni az alja, akkor kész. Tálba öntjük, villával picikét megtörögetjük, nem turmixoljuk. Amikor kihűlt, a majonézt is hozzákeverjük és ha szükséges még reszelünk bele kevés fokhagymát. Ilyenkor érdemes megkóstolni és korrigálni az ízén. Lefedjük és pár órát állni hagyjuk a hidegen. Rengeteg zöldséggel és pirítóssal vagy pitával fogyasztjuk.



2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Szuper!! Nagyon örülök, hogy ízlett :) Nálunk ez folyamatosan készül, nem tudjuk megunni :)
      Amennyiben van egy fotód az elkészült krémről, akkor elküldenéd nekem a csakmertszeretem@gmail.com címre, mert szeretnék egy olvasóim elkészítették rovatot csinálni ide a blogra és jól jönne. Köszönöm :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...