2018. március 8.

SZIRUPOS KÓKUSZOS LIME-OS KEVERT SÜTI

lime-os kókuszos kevert süti sziruppal

Kaptam ajándékba pár kiló lime-ot. Gyorsan elkezdett járni az agyam, hogy valami egyszerűt össze kéne dobni belőle. Ez a finomság született, ötvöztem 2 kedvenc sütimet. Zamatos, szaftos, nagyon finom, viszont nem a legszebb, de én elégedett vagyok vele. Természetesen citrommal is elkészíthető, azt könnyebb beszerezni. 5 perc alatt a sütőbe tehető, tényleg gyerekjáték az elkészítése.


Hozzávalók

süti

1 bögre liszt (23 dkg)
1 bögre kókuszreszelék (15 dkg)
1 t.k. szódabikarbóna
1 t.k. sütőpor
4 lime reszelt héja
2 lime leve ( 5 cl.)
2/3 bögre étolaj
1 bögre cukor (20 dkg) nálam vaníliás
2/3 bögre görög joghurt v. tejföl
1 tojás

szirup

2 lime leve
2 e.k. víz
2 e.k. cukor

Elkészítés

A sütőt kapcsold be és melegítsd elő 160 fok légkeverésre.
Készítsd elő a formát. Én egy szilikon koszorút használtam, azzal nem kell semmit tenni, de ha nem szilikonos a forma, akkor vajazd és lisztezd ki, vagy sütőpapírral béleld ki.
A 4 lime héját reszeld le, mielőtt kifacsarnád.
Egy tálba mérd ki a hozzávalókat. Én egy bögrével csináltam, de azért leméregettem a biztonság kedvéért.
Előbb a szárazakat a héjjal együtt, keverd jól el, aztán a folyékonyakat, legvégül a lime levét öntsd a masszához.
Simítsd el a formában, majd gyorsan dugd a meleg sütőbe.
A koszorú 40 perc alatt sült át. Tűpróba ajánlott.
A maradék 2 lime levét facsard egy kis lábasba, tegyed hozzá a cukrot és vizet és melegítsd össze, nem kell forralni, csak a cukor oldódjon fel.
Az elkészült sütit szurkáld meg egy szívószállal és locsolgasd meg a sziruppal. A lyukakon nagyon szépen felszívódik majd.
A szirupos sütit hintsd meg a kókuszreszelékkel.
Kihűlés után szeletelhető, viszont melegen törik, ezért ne is próbáld meg kiszedni a formából.

Nagyon finom süti a bögrés kókuszos és
az ananászos kókuszos muffin

kókuszos lime-os kevert süti sziruppal

kókuszos-lime-os kevert süti



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...