2018. március 25.

CRUFFIN

Cruffin

Engem is elért a" Cruffin őrület". Szerintem annyira, de annyira szép, hogy képtelenség lett volna kihagynom az elkészítését. 
Elvileg ez a croissan és a muffin hibridje, hát én tudnék ezzel vitatkozni, maradjunk annyiban, hogy a formája valóban muffin.
Rengeteg receptet megnéztem, kivétel nélkül egyszerű kelt tészták voltak, így sok fejtörést nem okozott a sajátomat elkészíteni. A tésztát lime héjával ízesítettem, az elkészült sütiket pedig vaníliakrémmel töltöttem. Nagyon finom, igazán impozáns megjelenésű a végeredmény, érdemes tenni vele egy próbát. Mindenki töltse meg, a saját ízlésének megfelelően és ne sajnálja belőle. Érdemes megtölteni, mert másnapra kissé kiszárad a tészta, ha nincs krém a belsejében, de a krémes töltelékkel tökéletesen élvezhető lesz.
Én egyszerűsítettem a krém megoldását, Dr. Oetker krémes krémport használtam hozzá. Szerintem, remek megoldás, ha gyorsan szeretnénk egy finom krémet.


Hozzávalók

40 dkg liszt + 2 dkg a dagasztáshoz
8 dkg cukor ( nálam vaníliás)
1 csipet só
10 dkg olvasztott vaj
1 lime reszelt héja

2,2 dkg élesztő
2 dl tej
1 e.k. cukor

10 dkg lágy vaj a kenegetéshez

krém

1/3 tasak Dr. Oetker házi krémes krémpor
2,5 dl tej
1 t.k. vaníliakivonat

porcukor a szóráshoz

Elkészítés

fázisfotók

A tejet langyosítsd meg. Tégy hozzá cukrot és morzsold bele az élesztőt. Takard le és langyos helyen hagyd felfutni.
Közben olvaszd meg a vajat.
A lisztet szitáld egy tálba, add hozzá a cukrot, sót, reszelt lime héjat, vajat és az élesztős tejet.
A tésztát dolgozd össze, majd borítsd lisztezett felületre és dagaszd ki, rugalmas, selymes tésztává. Elég lágy a tészta, folyamatos lisztezést igényel, de azért ne essünk túlzásba.
A kidagasztott tésztát tedd vissza a tálba és fóliázd le, majd hagyd a duplájára nőni, nálam ez 80 perc volt, de hőmérséklet kérdése a kelesztési idő.
Az elkészült tésztát lazán dolgozd át ás oszd 6 egyenlő részre. Formázd a tésztákat tojás alakú bucikká. 
A nyújtófelületet enyhén lisztezd le és a bucikat egyenként nyújtsd hajszálvékony csíkokká 1-2 mm.
Akinek nincs kedve nyújtogatni, tegye tésztanyújtó gépbe és ott tekerje át a tésztát.
A csíkokat kend le a puha vajjal, majd szorosan tekerd fel. 
A feltekert tekercseket hosszában vágd ketté egy éles késsel.
Majd a belső felét kifelé fordítva tekerd csigába és helyezd a kivajazott muffin formákba.
Így lesz 12 db. Cruffin.
Hagyd a tepsiben még fél órát kelni, majd tedd a 190 fokra előmelegített légkeveréses sütőbe. 10 perc után vedd vissza a hőmérsékletet 160 fokra és süsd aranybarnára.
Az elkészült sütiket tedd rácsra kihűlni.
A krémet készítsd el a tasakon található előírásoknak megfelelően, csak egy kis vaníliával még turbózd fel.
Töltsd csillagcsöves habzsákba.
A lehűlt sütikbe fúrj egy nagy lyukat középre és ebbe töltsd bele a krémet.
A tetejét a kiszúrt tészta maradványokkal díszítheted, majd alaposan porcukrozd le. Nálam még egy kevés reszelt lime héj is koronázta.

töltött cruffin

Cruffin


vaníliakrémmel töltött cruffin

2 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz! Imádom ezt a blogot,az enyém nincs ilyen szép,de igyekszem tanulni tőled!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm a dicséretet, Zsuzsamama :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...