2015. március 25.

MEGGYEL TÖLTÖTT GŐZGOMBÓC VANÍLIASODÓVAL

Gőzgombóc

Gondolom sokan ismeritek ezt az osztrák desszertet. Mi nagyon szeretjük és ezért gyakran is készítem, de a blogra még csak most kerül fel. Bármilyen lekvárral vagy gyümölccsel megtölthető, tálalható vaníliasodóval vagy vajban megforgatva. Nálunk ez a verzió a befutó. Most házi meggydzsem került bele, de ha nincs kéznél, akkor egy meggybefőtt levét forraljuk be fahéjjal, szegfűszeggel, cukorral és keményítővel, amikor sűrű, dobáljuk bele a meggyet és hagyjuk kihűlni és már kész is az isteni töltelék.

Hozzávalók

50 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
2 evőkanál cukor
1 csipet só
1/2 citrom reszelt héja
1/2 narancs reszelt héja
3 dkg olvasztott vaj
1 tojás

1/2 üveg meggydzsem
15 dkg cukrozott mák
5 dkg vaj

1 csomag vaníliaöntet
a leírás szerinti tejmennyiség


Elkészítés

Az élesztőt futtassuk fel langyos, cukros tejben.
A tészta hozzávalóit tegyük egy tálba, borítsuk rá az élesztőt és alaposan dolgozzuk ki.
Pihentessük fél órát, majd vágjuk 8 vagy 10 egyenlő részre.
Gombócóljuk ki a tésztát.
Vegyünk a kezünkbe egy tésztalabdát, lapogassuk ki a tenyerünkben és tegyünk egy púpos teáskanál meggyet a közepébe, majd csipkedjük össze a széleket és megint formázzuk gombóccá.
Ezt tegyük meg mindegyik tésztalabdával.
A gőzölés okozta a legnagyobb problémát, de ügyesen megoldottam. Akinek van erre a célra alkalmas edénye, annak egyszerű a dolga, akinek nincs vegye elő a fantáziáját.
Egy fazékba tegyünk vizet és forraljuk fel. Én olyan széles peremű fazekat választottam, mint a mikró grillező rácsa. A rácsot rátettem a fazékra, egy papírtörlővel leterítettem ráhelyeztem 3 gombócot és letakartam egy nagy kerek tortaformával. Így tökéletesen elfért 3 gombócka. Kellő távolságra helyezzük őket egymástól, mert hatalmas nőnek majd.
20 percig hagyjuk gőzölődni őket.
Az elkészült gombócokat szedjük egy tálba, amibe olvasztott vajat tettük, forgassuk meg benne, majd szórjuk meg cukrozott, darált mákkal és öntsük nyakon vaníliasodóval. Narancs vagy citromhéjat reszeljünk a tetejére.
  Én most az egyszerűbb, zacskós változatot használtam az öntethez, de akinek ideje engedi készítse el házilag.




2 megjegyzés:

  1. Idén síeléskor áfonyadzsemeset ettem, valami isteni volt.... :-P Nálam a sodó és a mák elmaradhatatlan róla. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a mák a lelke,, de a sodó sem az utolsó :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...