2013. október 16.

ZÖLDALMÁS - MÁKOS PITE


Zöldalmás - mákos pite


Nem mondhatnám, hogy ez a süti lenne a legkifinomultabb gasztronómia csúcsa, de egyet biztosan kijelenthetek - nagyon finom. 
Igazán nem nagy ördöngösség az elkészítése, de annál nagyobb  összhangban keveredik benne az édes és savanyú ízek ellentettje.
Megláttam Szofika a konyhában 19 SAD -játékra való kiírását és azonnal el is készítettem. Nagyon szeretem ezt a játékot, de az utóbbi időben mindig bebambultam, na most aztán résen voltam.
Feladat:  mákos és diós receptek kitalálása és versengése. Én nehezen tudnék választani, hogy a mák vagy a dió, mind a kettőt nagy előszeretettel fogyasztom.
Nekem most ez a finom  mákos pite sikeredett.

Hozzávalók

tészta
25 dkg liszt
12,5 dkg vaj v. margarin
1 evőkanál cukor
1 csipet só
1 tojássárgája
1 citrom reszelt héja
3 evőkanál hideg víz

almatöltelék
5-6 db. zöldalma
1 citrom leve 
3 evőkanál cukor v. édesítő
1 k.k. fahéj

máktöltelék
25 dkg darált mák
3 evőkanál cukor v. édesítő
1 citrom reszelt héja
1 k.k. fahéj
pár csepp citrom
almatöltelék levéből 0,5 dl.

teteje
4 tojásfehérje
2-3 evőkanál cukor
1 k.k. ecet


Elkészítés

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze, a vaj legyen hideg. Nem kell alaposan kidolgozni. Az elkészült tésztát tegyük a hűtőbe egy fóliába vagy zacskóba bugyolálva.
Az almákat nagy lyukú reszelőn reszeljük le a héjával együtt.
Szórjunk rá cukrot, facsarjuk rá a citrom levét, adjunk hozzá kevés fahéjat és tegyük a tűzre. Nem kell főzni, csak 2-3 percet kavargatva hagyni, hogy az alma levet eresszen.
A mákot keverjük el a porcukorral, reszelt citromhéjjal fahéjjal és adjunk hozzá 1/2  decit  a még forró almatöltelék levéből .
Keverjük el alaposan, hogy egy jó sűrű, de kenhető masszát kapjunk. Pár csepp citromlével még feldobhatjuk..
A legalább fél órát pihent tésztát két enyhén lisztezett folpack között nyújtsuk vékony körré.
A piteformát vajazzuk ki és béleljük ki a tésztával a peremét is.
180 fokos előmelegített sütőben süssük vakon 10-15 percet. Amikor halovány barna kezd lenni a széle akkor jó.
Az elősütött pitét töltsük meg a mákkal, majd az almával. Az almát nem kell kifacsarni, csak lecsepegtetni, mert a mák felszívja majd a fölösleges kibugyogó almalevet.
Tegyük vissza a sütőbe és 20-25 perc alatt süssük meg.
A 4 fehérjét a cukorral és ecettel verjük fényes, kemény habbá.
A megsült pitére kenjük.
A sütő hőmérsékletét vegyük 230 fokra és tegyük vissza a sütinket.
2 perc után kapcsoljuk ki a sütőt, akasszunk egy fakanalat az ajtajának a nyílásába és hagyjuk ott kihűlni a süteményt.
Kevés darált mákkal megszórva tálaljuk.



16 megjegyzés:

  1. Ó de nagyon finom lehet, nagyon guszta! Jó vastagon a mák így az igazi és mék alma is hozzá! Szeretem ezt a játékot én is habár most egy kicsit csalódtam mert elég nehezen lett meg a jelentkezésem pedig még az elején elküldtem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy tudott elveszni a jelentkezésed Éva ???? Most is látom a többiekével együtt.
      Örülök, hogy tetszik a süti. Finom lett nagyon. Ma ez volt az ebédem :)

      Törlés
    2. Hogyhogy elveszett a jelentkezés???Ide nem is kell igazából jelentkezni, bárki nevezhet :)

      Törlés
    3. Ezt én sem értem igazán.

      Törlés
  2. Én is hasonlón gondolkodtam a SAD-ra, csak én kosárkákat szeretnék készíteni, majd meglássuk mi sül ki belőle. :)
    A Te pitéd pedig nagyon tetszik, azt a szeletkét most szívesen elfogadnám! :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem biztos nagyon finomságos dolog fog kisülni belőle :)
    A szeletkét pedig küldöm neked, indul :)

    VálaszTörlés
  4. Hajrá mááááákony!!! Csodásak ismét a fotóid, no meg az alanya is!

    VálaszTörlés
  5. Hát mennyeien néz ki, az biztos, én meg mákimádó is vagyok:) Igaz a diót is szeretem nagyon. De nagyon gyors vagy, még csak most lett kiírva a téma:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én sem tudom eldönteni, hogy a dió vagy a mák kedvesebb számomra :) Igen nagyon gyors voltam, mert az utóbbi időben mindig bebambulom a határidőket, süthetnékem is volt, így aztán hamar letudtam a kötelességemet :)

      Törlés
  6. Jaj jajajaj! szívesen elfogadtam volna én is ebédnek, vagy csak úgy is, ezt a gusztusos finomságot! Jól sikerült a mákos pitéd, és a róla készült fotók is.
    Még bőven van idő a játék lezárásáig, úgyhogy jöhetsz addig dióssal is (úgy tudom, nincs meghatározva, hogy csak egy versenyszám lehet).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Marisz, hogy tetszik neked is :) A diós süti terve az én agyamban is megfogalmazódott, remélem hamarosan testet ölt :)

      Törlés
  7. Janka, ezt a pitét nagyon jól kitaláltad és összehoztad, isteni finom lehet az alma-mák párosítás! :) Nemrég kaptam egy szép adag mákot, úgyhogy beindulhat nálam is a mákszezon, mondjuk egy ilyen nagyon finomságos pitével! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdeklődve várom Hankka, hogy milyen mákos finomsággal rukkolsz elő :)

      Törlés
  8. Megcsináltam és nagyon finom, de a lisztet kicseréltem lisztérzékenyeknek valóra, így ők is megehetik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper !!! Nagyon örülök, hogy elkészítetted és még ízlett is. Remek ötlet volt lecserélni a lisztet :)
      Köszönöm szépen a visszajelzést.
      Amennyiben van egy képed róla, szívesen fogadnám a csakmertszeretem @gmai.com címen, mivel szeretnék egy olvasóim készítették rovatot tenni ide a blogra és jól jönne- persze, ha nem bánod.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...