2013. július 20.

OMLÓS JUHTÚRÓS, KOLBÁSZOS POGÁCSA


Van már egy juhtúrós pogi a blogomon, de most megspékeltem egy kis kolbásszal és snidlinggel és több liszttel. Nekem nagy kedvencem ez az omlós pogácsa, de szokásomhoz híven bele kellett vinnem egy csavart. Most majszolgatom és jól tettem.
Drága Hankka én ezzel a finom pogácsával járulok hozzá a blogszülinapi játékodhoz :)

Hozzávalók

20 dkg margarin
20 dkg juhtúró
30 dkg liszt + a szóráshoz
1 tojás
1 csapott evőkanál só
2 k.k. sütőpor
1 csokor snidling
10 dkg füstölt kolbász
15 dkg sajt
szezámmag
+1 tojás a lekenéshez


Elkészítés

A kolbászt vágjuk  nagyon apró kockákra, majd kevés zsiradékon pirítsuk zsírjára. Tegyük félre.
A snidlinget szintén aprítsuk fel.
Egy tálba tegyük a hideg vajat, juhtúrót, lisztet, tojást, sót és sütőport és gyorsan dolgozzuk össze. Ezt a tésztát nem kell nagyon kidolgozni, viszont fontos, hogy hideg legyen a vaj és gyorsak legyünk.
Hamar összeáll a tészta, de kicsit morzsolós lesz.   
Adjuk hozzá a snidlinget és kolbászt - mehet a zsírja is.
Óvatosan nagyjából gyúrjuk össze és tegyük fél órára a hűtőbe.
A deszkát lisztezzük le és lazán nyújtsuk ki a tésztát kb. fél centisre. ( csak könnyedén, mert törik )
Szaggassunk mini pogikat, vagy csíkozzuk, kenjük le a tetejüket tojással és szórjuk meg sajttal vagy szezámmaggal.
180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütjük.

Aki puhábbra szeretné elkészíteni, csak 20 dkg lisztet gyúrjon a tésztába, de így omlósabb és most erre vágytam.


2 megjegyzés:

  1. Jankám, csak most értem ide, remélem, van még ebből a gyönyörűségből?! :) Mindig leveszel a lábamról ezekkel a sós finomságokkal, a juhtúró-kolbász párosítás nagyon bejön! :) Köszönöm, hogy játszol velem, jegyzem is a linket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Hankka, és boldogan játszottam veled :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...