2013. május 9.

VÖRÖSBOROS VADDISZNÓ PÖRKÖLT GOMBÁVAL ÉS GALUSKÁVAL

vörösboros vaddisznópörkölt galuskával

Bárányra vágytam, de a piacon rábeszélt a hentes a vaddisznóra. Nem volt nehéz dolga, mert jó áron adta és    különben is a későbbi terveim között  szerepelt.
Életemben először készítettem és esküszöm finomabb lett, mint a szarvas, pedig az sem volt piskóta :)
Biztos, hogy majd máskor is kerülni fog az asztalra ebből a finomságból.
Természetesen én tettem hozzá a rögeszmémé vált szárított vargányából is, de nélküle is finom lehet.

A recept hozzávalói

2 kg vaddisznóhús
4 fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
1 marék szárított vargánya
30 dkg friss csiperkegomba
10 szem borókabogyó
6 db babérlevél
2 ág friss rozmaring
2 dl száraz vörösbor
10 dkg füstölt szalonna
pici olaj
pirospaprika
bors
2 t.k. kömény
1 e.k. erős Pista
víz


A pörkölt elkészítése

A hagymákat megtisztítjuk és apró kockákra vágjuk. A szalonnát szintén apróra kockázzuk.
A szalonnát zsírjára pirítjuk picike olajon, majd hozzáadjuk a hagymát.
A húst 2 x 2 -s kockára vágjuk és az üveges hagymára tesszük. Minden oldalról megpirítjuk, megszórjuk kevés pirospaprikával, a babért, borókabogyót rászórjuk és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje.
Amikor forr, lefedjük és félkeményre főzzük.
Amikor félig megpuhult, mehet hozzá a szárított vargánya, a felnegyedelt csiperke és a maradék fűszerek.
Újra lefedjük, de előtte a vizet pótoljuk, felöntjük a vörösborral és puhára főzzük.
Galuskával és ubisalival tálaljuk.

Jó étvágyat :)




6 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon isteni lehet. Nem is emlékszem, mikor ettem utoljára vaddisznót, de legközelebb én is hagyom magam rábeszélni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isteni volt valóban. Szerintem nyugodtan hagyd magad rábeszélni Trollanyu biztos, hogy nem bánod meg :)

      Törlés
  2. A Börzsönyben csak úgy szaladgálnak a vaddisznók, de még egy akart rábeszélni, hogy megegyem:-) Pedig szívesen kóstolgatnám, főleg ilyen látvány után!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kimaradt a sem: egy sem:-)

      Törlés
    2. Hát, rosszul tette a vaddisznó, hogy nem beszélt rá a megevésére :)
      Ezt be kell pótolni, mert nagyon finom :)

      Törlés
    3. Köszönöm szépen a receptet kedves Gyöngyi! Isteni kaja. Igaz nem nokival, hanem petrezselymes krumplival csináltam, de így is nagyon fincsi lett!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...