2012. december 30.

PUHA, PARMEZÁNOS KRUMPLIS POGÁCSA

krumplis pogácsa

Annyira könnyű és finom lett! Rekord idő alatt elfogyott, mivel vendégeim  voltak. A sütés nem is volt tervbe véve, csak pakolásztam a konyhába 2 db. felesleges főtt burgonyát, nem tudtam, hogy mit kezdjek vele. Kidobni nem akartam, mivel mindent hasznosítunk! Hirtelen ötlettől vezérelve pogácsa lett belőle, csak KEVÉS! Érdemes dupla adagot készíteni belőle, mert biztos, hogy nem marad a nyakunkon. A másik nagy előnye, hogy gyorsan elkészíthető,
se tojást, se vajat nem gyúrtam a tésztába és isteni lett!

Hozzávalók

30 dkg főtt burgonya
1,5 dkg friss élesztő
1-1,5 dl tej
25-30 dkg liszt
6 dkg reszelt parmezán
1 tk cukor
2 tk só
10 dkg ementáli a tetejére
3 dkg olvasztott vaj a tetejére


Elkészítés

A burgonyát tisztítsuk meg, törjük át és tegyük egy tálba. Az élesztőt morzsoljuk rá. Öntsünk rá 1 dl tejet, adjuk hozzá a sót és a cukrot. Szórjuk rá a lisztet, de ne az egészet! A parmezánt reszeljük bele (szerintem lehet többet tenni belőle) és kezdjük el összedolgozni a tésztát. A liszt mennyisége függ a burgonya minőségétől, tehát fokozatosan adagoljuk. Lehet kevesebb, de az is lehet, hogy több kell hozzá. Nagyon gyorsan összeállt a tészta. Ekkor lisztezett deszkán kicsit összegyúrtam, letakartam és hagytam 20 percet pihenni. A lisztet csak óvatosan adagoljuk, mert puha, könnyű, szinte magától ellapuló tésztára van szükségünk! 7-8 mm vastagra kinyújtottam és 2 cm-s köröket szaggattam. Sütőpapírral kibélelt tepsire rakosgattam. A tetejét olvasztott vajjal kentem le, hogy kapjon még egy kis plusz ízt, majd reszelt sajttal meghintettem.
200 fokos sütőben aranybarnára sütöttem, nem mértem az időt, de 15 perc lehetett.   


4 megjegyzés:

  1. Óóóó, de hülye vagyok!! Köszi, hogy írtad Konyhavirtuóz, már pótoltam is a mennyiséget. Én 20 dkg liszttel kezdtem el begyúrni és apránként pótolgattam, addig, amíg már nem volt ragacsos.

    VálaszTörlés
  2. Köszi , hogy feltetted a receptet, ma meg is csináljuk. Tényleg isteni finom volt nem lehetett abbahagyni az evését!!!!!!!!Ági

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szívesen Ágicám! Azt észrevettem, hogy nem lehetett abbahagyni:) Ez az igazi sikerélmény! Egészségetekre és várom a az elkészült pogikról a beszámolót!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...