2012. november 5.

PIHE PUHA ALMÁS PITE DIÓVAL HINTVE


Megérkezett a pincébe 40 kg alma, így  gyorsan almás sütit kellett készítenem.
Szerintem mindenkinek van pite receptje. Ez olyan, mint a palacsinta és a kevert meggyes süti, mindenki esküszik a sajátjára és ez így is van rendjén.
  Linzertésztából szoktam készíteni, de most valami nagyon puhára vágytam, ezért élesztős tésztát gyúrtam be. Picit nyújthattam volna vékonyabbra is, de így is nagyon finom és szép lett. Ritka nagy sikert arattam vele.

Hozzávalók

tészta
40-45 dkg liszt
25 dkg Ráma
1 dkg élesztő
2 ek cukor
1 tojás
1 dl  vizes tej
1 ek tejföl
1 kk  reszelt citromhéj

töltelék
1,5 kg alma
1 citrom leve
4-6 e.k. cukor
1 kk őrölt szegfűszeg
1 kk őrölt fahéj
1/2 k.k ánizs (kihagyható)
10 dkg cukrozott darált dió

kenegetéshez
1/2 dl víz
2 -3 ek cukor

 

Elkészítés

A margarint elmorzsoljuk a liszttel és az élesztővel. Hozzáadjuk a tejet, tojást, cukrot, reszelt citromhéjat és tejfölt, majd alaposan összegyúrjuk a tésztát. Én fél órát pihentettem szobahőmérsékleten mielőtt kinyújtottam.
Az almát durva reszelőn (lehet fura, de a nokedliszaggatón szoktam) héjastól lereszeljük, majd lábasba tesszük, ráfacsarjuk a citrom levét, cukrozzuk, fűszerezzük. Akkor finom, ha jó savanykás. Egyet forralunk rajta, majd szűrőbe öntjük és hagyjuk lecsepegni az almát. Az utóbbi egy -két évben mindig teszek kevés ánizst az almatöltelékbe, nem sokat, csak annyit, hogy kicsit megbolondítsa. Persze aki nem szereti hagyja ki!
A kipihent tésztát felezzük el és nyújtsuk vékonyra, majd helyezzük egy lisztezett  közepes méretű tepsibe. Gazdagon szórjuk meg cukrozott dióval és simítsuk rá a lecsepegtetett almát, majd az alma tetejét is szórjuk meg a dióval. A tészta másik felét szintén nyújtsuk nagyon vékonyra és helyezzük a töltelék tetejére. Nekem maradt ki tésztám, ezért díszítgettem kicsit. 




















A cukrot forraljuk össze a vízzel és kenegessük meg a tészta tetejét vele, majd villával szurkáljuk meg, hogy az alma gőze távozni tudjon. Azért a cukorszirup, mert a tésztát nem cukroztam nagyon és ez megadja a kellő édességet és fényt. Sülés közben karamellizálódik és ez is 1 + íz. Nem mértem le pontosan az időt, de kb. 30 percet sütöttem 185 fokon hőlégkeveréssel. Még 1-2 percet maradhatott volna, de nem akartam, hogy a cukor feketedni kezdjen a tetején.
A tepsiből könnyen kicsúszik és még melegen megint átkenem egy adag cukorsziruppal. Nem kell porcukrozni, mert elég édes és fényes a teteje. Ami nem igazán látszik a képeken, mert ebben a szakadó esőben még mindig képtelen vagyok jó képet készíteni:(




6 megjegyzés:

  1. Nekem is van jól bevált almás pite receptem, de nagyon tetszik a te recepted is, a végeredményről már nem is beszélve! :) Csodás szeletek, szép, vastag töltelék, fincsi! :)

    VálaszTörlés
  2. Drága Hankka!! Annyira kedves vagy, de én egyszerűen képtelen vagyok olyan tökéletes szeleteket vágni, mint Te:) Nem is értem, hogy csinálod!

    VálaszTörlés
  3. Ordít róla, hogy pihe-puha és azok a tészta-levelek....Szívesen elmajszolnék most egy szeletet a kamilla-teám mellé....:)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zsuzsa! Nagyon szívesen küldenék belőle:) Remélem nem azért kamilla-teázol, mert beteg vagy!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Janka, gyönyörűen díszítetted a sütid, és látszik rajta, hogy nagyon finom is lehet ! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon kedves vagy Mariann, tényleg nagyon finom volt:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...