2012. június 17.

EPRES MÁKTORTA NYÍRFACUKORRAL ÉS LISZT NÉLKÜL, EGÉSZSÉGESEN


Annyira jó büntetlenül bűnözni! Bevallom próbálkoztam már ezer dologgal, hogy a cukrot kiváltsam, de mindig volt valami mellékes utóíz, amit képtelen voltam elviselni. A nyírfa cukornál semmi ilyen mellékhatás nem tapasztalható. A piskóta alap nekem már kissé unalmas, ezért igen gyakran a mákot részesítem előnyben vaníliával és gyümölcsökkel igen izgalmas összhatást érhetünk el. Így kapunk egy csodálatos, dekoratív és kalória szegény, viszont csoda ízletes tortát. Igazi kényeztetés.
Egy valamire fontos odafigyelni! A nyírfacukor egyeseknél igen erős hashajtó hatást vált ki, ezért fokozatosan szoktassuk hozzá a szervezetünket.

Hozzávalók

4 db tojás 
20 dkg mák
5 ek. cukor
1 citrom reszelt héja
4 ek. víz
1/2 cs sütőpor
1 kk szódabikarbóna
1 kk vanília
3 dl tejszín
30 dkg eper
4 ek nyírfa cukor
1/2 citrom leve
instant zselatin

Elkészítés

A tojásokat válasszuk ketté. A fehérjéből készítsünk kemény habot. A sárgákat a cukorral keverjük ki fehérre. Adjuk hozzá az összes hozzávalót és legvégül a  habbal lazítsuk fel a tésztát. Közepesen sűrű elegyet  kapunk, ha  sűrűnek érezzük lehet hígítani még pár csepp vízzel. Volt, hogy 1 evőkanál keményítőt tettem a tésztába, akkor is tökéletes volt. A tortaformát vajazzuk és lisztezzük ki, majd öntsük bele a masszát. 16 18 cm-es formában 30-35 perc alatt készül el, a 20cm vagy annál nagyobb formában elég 20 perc.
Az epreket aprítsuk fel, tegyük egy kis lábasba, adjunk hozzá 4 ek. nyírfa cukrot és a fél citrom levét és forraljuk 10 percig és hagyjuk kihűlni. A habtejszínt verjük kemény habbá és apránként adjuk hozzá az eper szirupot. Az a legjobb, ha mindent alaposan lehűtünk használat előtt. Szórjunk bele 1/2 csomag instant zselatint és még verjük az elektromos habverővel 1 percig. én még ekkor is a hűtőbe teszem 20 percre és akkor biztos, hogy szép kemény, de kenhető krémet kapunk. Az édességét mindenki  alakítsa a saját ízlésének megfelelően.
A tortát vágjuk fel és töltsük meg, adhatunk még hozzá friss eper darabokat is. Ez a torta és krém alkalmas a bevonásra fondanttal v. plasztik csokival is. Én most csak egyszerűen megszórtam kevés mákkal.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...