2012. június 9.

BAZSALIKOMOS EPERDZSEM



Nálam az eper minden formában jöhet. Képtelen vagyok ráunni. A sima eperlekvárt picikét megbolondítottam, de nem ártott neki!

Hozzávalók

2 kg eper
50-60 dkg cukor
1 ek. szárított bazsalikom
1 kk. citromsav
6-8 szem egész bors
1 ek. pektin

Elkészítés

Epreket megmossuk, kettőbe vágjuk fazékba tesszük és a cukorral beborítjuk. Elég sok levet fog ereszteni 2-3 óra alatt. Ekkor lassú tüzön felforraljuk, a bazsalikommal és borssal.( a borsokat én  teaszűrőbe tettem, hogy könnyen eltávolítható legyen)
10 percig rotyogtattam, hozzáadtam egy kevés cukorral elkevert pektint ( akinek nincs otthon, akkor adjon hozzá dzsemfixet) és még 2 percig hagytam a tűzön. Majd forró üvegekbe töltöttem, fejére állítva hagytam 10 percig, majd pokrócba tekerve pihentettem 1 napot.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...